About

I’m Elisa Rocchi, a children’s books illustrator.

I was born in 1989 in Bologna where I live and work. I have started drawing when I was very young and, growing up, I have become more interested in fairy tales and the world of children’s literature. This was due to stories of writers such as Roald Dahl, Gianni Rodari, Bianca Pitzorno and Jill Barklem, but above all, I have developed a passion about illustrations that accompany texts in those stories. I enrolled then in Art School and I graduated in Comics and Illustration at the Academy of Fine Arts in Bologna, turning my passion into a profession.

I’ve collaborated as  illustrator for Italian and American children’s publishers and I’ve worked in several projects organized by public and private associations. Since 2012 I have done art workshops for children in libraries, bookstores and primary schools with the intention of approaching the little ones (readers and not) to the world of art and illustration as narrative, through personal projects and reading-games of the main today’s books authors.

la piccola Simo, published by Maglio Editore is my first project as a complete author.

 

Mi chiamo Elisa Rocchi e sono un’illustratrice di libri per bambini.

Sono nata nel 1989 a Bologna, città dove tutt’ora vivo e lavoro. Ho incominciato a disegnare da piccolissima e crescendo mi sono sempre più interessata al fiabesco e al mondo della letteratura per bambini grazie alle storie di scrittori come Roald Dahl, Gianni Rodari, Bianca Pitzorno e Jill Barklem. Ma soprattutto mi sono sempre più appassionata alle illustrazioni che le completano. Così, mi sono iscritta al liceo Artistico e  successivamente mi sono diplomata in Fumetto e Illustrazione all’Accademia di Belle Arti di Bologna, trasformando la mia passione in una professione.

Dal 2012 collaboro come illustratrice  per l’editoria italiana e americana e per enti pubblici e privati.  Svolgo, inoltre, laboratori d’arte per bambini in biblioteche, librerie specializzate e scuole elementari, con l’intento di avvicinare i più piccoli (lettori e non) al mondo dell’arte e dell’illustrazione come narrazione, attraverso progetti personali e letture-gioco dei libri dei principali autori di oggi.

la piccola Simo, pubblicata da Maglio Editore, è il mio primo progetto in veste di autrice completa.